
Into the spoon
Into The Spoon’s babyvoeding is ontstaan uit de wens om aan een behoefte te voldoen door een duurzame en ethische oplossing te creëren voor zuigelingenvoeding. Het bedrijf herlokaliseert de babyvoedingssector op een duurzame manier, door het maken van gourmet, gecertificeerd biologisch, diëtetisch uitgebalanceerde babyvoeding, zorgvuldig bereid met vers fruit en verse groenten. De recepten zijn gevalideerd door verschillende onafhankelijke laboratoria om de totale afwezigheid van schadelijke stoffen (zoals pesticiden) te garanderen. De texturen van de maaltijden vallen op en zijn zo ontworpen dat ze evolueren volgens de reële behoeften van de baby’s vanaf het begin van hun voedingsdiversificatie. De oplossing van Into The Spoon is een terugkeer naar smaak, lokale producten en respect voor het seizoensgebonden karakter. De potjes zijn gepasteuriseerd en zijn te vinden in de versafdeling (groenten) of in de babyafdeling (fruit) in winkels. Zij bieden een uitzonderlijke smaakkwaliteit en een nog belangrijkere voedingsbijdrage voor het kind. In de mate van het mogelijke koopt het team bij Belgische producenten, met grote zorg geselecteerd en volgens het principe van de kortsluiting: rechtstreeks van de schep naar de lepel.
Into the Spoon is ook een bedrijf dat veel belang hecht aan sociale waarden. Daarom worden de potten geproduceerd in samenwerking met een bedrijf voor aangepast werk en wordt een percentage van de verkoop in de vorm van potten geschonken aan een vereniging voor kinderbescherming.
Into the Spoon ontmoette Trividend, Credal en Lita.co. tijdens haar matchmaking sessie bij Solifin. Na deze sessie startte Into the Spoon een fondsenwervingscampagne op het crowdfundingplatform Lita.co, waarmee ze 147K€ konden ophalen. Het team verzekerde zich vervolgens van een kredietlijn van Crédal en kreeg ook een subsidie van 5.000 euro van Village Finance.